Ekshärads Hembygdsförening

I hjärtat av Kyrkheden, Ekshärad, hittar du Hembygdsgården med sina hus och samlingar.

I köket på Hembygdsgården är det verksamhet fyra dagar i veckan. Öppettiderna är måndag, tisdag, torsdag och fredag mellan klockan 8 och 13. Du kan köpa bullar och andra goda bakverk av personalen i köket. Annmari, Ann-Sofie och Catarina bakar de goda bullarna, tårtorna och brödkakorna. Ring  0563 403 67 om du vill göra en beställning!

Välkommen in!

Image

Du kan också hyra Hembygdsgården för till exempel både  föreningsaktiviteter eller sammankomster av alla de slag. Du planerar kanske för ett födelsedagsfirande, klassfest eller bröllop. Då kan Hembygdsgården vara den plats du söker. Du kontaktar personalen i köket på  telefon 0563 403 67.

Föreningen sköter även om Hamra Vadmalsstamp och Flottarkojan i Halgå.