På årsmötet fastställdes det preliminära programmet för 2024.

• 30 april: Valborgsmässofirande. Tal till våren på Gammelgården kl. 20.30. Därefter fackeltåg till brasan. Fyrverkeri. Vi bjuder på korv med bröd och dryck. I samarbete med Boliden.
  • 9 maj: Gökotta på Gammelgården med start kl. 8. I samarbete med församlingen.
  • 11 maj: Byvandring i Finnhyttan, Garpenberg, kl 10. Samling vid Gammelgården.
  • 25 maj: Besök vid trefaldighetskällan i Högtjärn. Samling vid Gammelgården kl. 19.30 för gemensam bilfärd dit.
  • 6 juni: Nationaldagsfirande på Gammelgården med flagghissning och sång kl. 13. Serveringen öppen.
  • 21 juni: Midsommarfirande på Gammelgården. Inge Band underhåller från kl 14. Serveringen öppen. Dansuppvisning med By folkdanslag ca kl 16. Detaljerat program kommer senare.
  • Juli: Sommarcafé på Gammelgården med utställning söndagar kl. 13-16.
  • 3 augusti: Hemvändardag med start kl. 12. Hantverkare bjuds in att sälja lokalt hantverk på Gammelgården. Detaljerat program kommer senare. I samarbete med Boliden.
  • 17 augusti: Surströmmingsfest på Gammelgården kl. 13.
  • 23 augusti: Miltändning kl. 10. Välsignelse av milarbetet. I samarbete med församlingen.
  • 24 augusti: Milafton med underhållning av Inge Band kl. 19. Försäljning av kolbullar och dryck.
  • 8 september: Kulturarvsdagen firas. Visning av Gruvkapellet. Detaljerat program kommer senare.
  • 12 oktober: Höstträff i församlingshemmet kl. 15. Preliminärt med föredrag av Olle Burell.

Med reservation för ev. ändringar och tillkommander aktiviteter. För aktuell information se vår hemsida, Facebooksida och anslagstavlor i bygden.

Garpenbergs Hembygdsförening

Skapad av: Anja Hedqvist (2024-03-19 13:22:29) Kontakta föreningen