Garvaregården - Trosa Hembygdsförenings hembygdsgård

(En kort beskrivning av vad man kan uppleva på Garvaregården)

Här på hemsidan kan du läsa lite om Garvaregården, som är en gammal hantverksgård med anor från 1700-talet.
Besök gärna garvarens bostad också och se hur garvarefamiljen med sina 14 barn levde.

Läs gärna en beskrivning på hemsidan av de olika avdelningarna i muséet och gör sedan ett besök där.

Dags för fika? Berg Gård driver Garvaregårdens Café och har en del gott att bjuda på.

Missa inte att titta in hos Röda Korset som har sin ingång från gatan. Där finns möjlighet att handla lite fint hantverk och samtidigt stödja verksamheten.

Garvaregårdens öppettider sommaren 2024:
veckorna 23, 25 -27 torsdag - söndag klockan 11- 16
veckorna 28 - 31 måndag - söndag klockan 11 - 16
veckorna 32 - 34 torsdag - söndag klockan 11 - 16

Hedersmedlemmar som utsågs vid årsmötet 2024

Image

Kurt Nilsson, Monica Pettersson, Thure Pettersson, Gerd Abrahamsson och Inger Rask utnämndes till hedersmedlemmar i Trosa hembygdsförening. Alla har under många år och på olika sätt bidragit med sitt engagemang och sitt kunnande för att uppfylla föreningens målsättning, bevara traditioner och arbeta för förnyelse. Stort tack!
/   Styrelsen

Välkommen in i sommar!