TRÄFF VID KOLARKOJAN Torsdagen den 23 maj & Årets Aspebodadag arrangerades den 19 maj.

Kväll vid Kolarkojan genomfördes den 23 maj i strålande väder och faktiskt ganska myggfritt.
Efter att tipspromenad och lotteri var avklarade och alla stärkt sig med välsmakande kolbullar och övrigt fika var det dags att utse årets aspebodamästare i stövelkastning.
I damklassen segrade Linda Andersson på 1,01 m och i herrklassen Krister Wiklund på 0,08 m från målpinnen.
Vinnarna fick motta vandringspriset ”Den gyllene stöveln”.

Årets Aspebodadag arrangerades den 19 maj. Vädret var helt perfekt och lockade många att besökare.
Hembygdsföreningen hade i år valt att visa textilhantverk.
Utanför hembygdsmuseet kunde besökarna se hur man spinner garn av ull samt hur det går till att väva.
De som ville kunde även pröva på att väva.
Vi hade även tagit fram alla redskap som används vid linberedning och tryckt upp informationsmaterial om dessa.
Hembygdasmuseet var naturligtvis även öppet under dagen.

Aspeboda Hembygdsförening

Skapad av: Began Wahllman (2024-05-18 11:24:11) Kontakta föreningen