Programmet för 2024

Håll utkik på vår hemsida, sociala medier och Valdemarsviks kommuns evenemangsida.

En liten påminnelse: har du betalat medlemsavgiften för 2024?  Det är aldrig för sent!

MIDSOMMARFIRANDE

Vilken fantastisk dag! Makalöst väder och besöksrekord!
Tack alla glada besökare och frivilliga som bidrog till detta härliga midsommarfirande!

Torsdag 20/6 kl 17
Inför midsommar - Hembygdsgården Lill-Åby
Vi klär midsommarstången. Efteråt bjuder vi på sill och potatis till alla som deltar.

Fredag 21/6 kl 14
Midsommarafton - Hembygdsgården Lill-Åby
Midsomarfirande med lotterier, chokladhjul, fiskdamm, pilkastning, bollkastning, kaffe- och korvservering.
Öppen hembygdsgård med vackra rum, skolsal, smedja och skomakeri.

Kl 15 reser vi midsommarstången, därefter börjar dansen. Musik- och lekledare är Ninna. Evelina Eliasson underhåller med vacker sång.

Välkommen till Gusums hembygdsgård på Lill-Åby!

Vi finns på plats varje måndag mellan kl 9-12.

Lördag 1/6 kl 10-12
Gusumdagarna - Folkets Hus Gusum
Folkets Hus och Gusums hembygdsföreningen bjuder in till en nostalgiresa över Gusum. Vi visar bilder och bjuder in till samtal om vad du minns.

Gusums Hembygdsförening

Skapad av: Bodil Östling (2024-04-08 17:24:51) Kontakta föreningen