Med en perfekt timing enl. SMHI...
...ankom kl. 13 ett strilande sommarregn över trakten och vårt Tingshus och fortsatte i varierande styrka under eftermiddagen. Trots detta kom 70-80 besökare till vårt Öppna Hus vilket var imponerande, en stor del var för oss nya ansikten, de som anmält sig till dagens liekurs via den lokala Naturskyddsföreningen. Det visade sig vara en samling hårhudade entusiaster som i regnet tog åt sig Jonas Hedlunds teoretiska utbildning och därefter en praktisk utövning på Tingshustomten under två timmar.Imponerande!
Men vi hade naturligtvis andra besökare, bl.a. några lokala politiker, som kunde lyssna till Peter Widners trivsamma underhållning, inhandla årets första Tingshushonung och och fika och prata med likasinnade. Vinnare och rätta svaren på söndagens tipspromenad kommer här senare.
Vi tackar alla som trots vädret tog sig tid att besöka oss!
Foto: Martin Bergström

LÖRDAGEN DEN 10 AUGUSTI KL. 13 ÄR DET DAGS FÖR SLÅTTER AV TINGHUSÄNGEN!VÄLKOMNA DÅ, MER INFO KOMMER!

Haninge Hembygdsgille

Skapad av: Sune Nilsson (2024-07-01 13:58:47) Kontakta föreningen