Den senaste veckan har vi haft två stycken inbrott på Hembygdsgården i Malmslätt med föstörelse av trasiga fönster uppbrutna dörrar med gamla antika lås. En hel del har blivit stulet i verkstaden såsom en Röjsåg av märket Stiga med tillhörande sele, en grästrimmer av märket Ryobi med tillhörande 9 volts batteri, en vinkelslip samt en kofot en liten yxa, två stycken klyvyxor, två moraknivar plus en del småsaker. En granne till Hembygdsgården vaknade vid halv fyra tiden och skulle mata katten. Tittade ut och såg en lång mager yngling runt 18 - 20 år med huvtröja gå mot parkeringen vid Kärna skola med en stor yxa över axeln. Grannen ringde då polisen. Händelsen är polisanmäld och under utredning!

Lås svinhusEtt
Lås ladan.