ÅRETS FÖRENING I STALLARHOLMEN!

Stallarholmens Hembygdsförening blev 2018 års förening i Stallarholmen!

"Kan Ni tänka Er, att i kväll på Nätverkets möte fick Hembygdsföreningen utmärkelsen som Årets Stallarholms förening! Så fantastiskt roligt, jag blev minst sagt förvånad, glad och tacksam. Tack alla som har bidragit till att vi har fått denna fina utmärkelse. Vi fick också en vacker tulpanbukett, som jag njuter av."

Bif bild på diplomet. Läs den fina motiveringen.

Stor kram till ALLA

Margareta

NY HEMSIDA

Från och med 2019-01-09 har Stallarholmens hembygdsförening en ny hemsida. Detta är ett led i Sveriges Hembygdsförbunds ambition att stärka informationsflödet till föreningens medlemmar och övriga intresserade av bygdens historia. Det är vår förhoppning att detta skall ge en mer levande och uppdaterad bild av vår hembygd. Vinjettbilderna över Stallarholmen från ovan är tagna av Daniel Björkman.

Sveriges Hembygdsförbund har antagit en ny verksamhetsinriktning för kommande år. Klicka på nedanstånde länk och ta del av de utvecklade planerna.

Verksamhetsinriktning2018-2022.pdf

Stallarholmens Hembygdsförening
Toresunds kyrkskola
647 91  MARIEFRED