Tisdagen den 7 maj fick vi förstärkning av "Gubbligan" från Klässbol som hjälpte oss att måla i stort sett hela logen med rödfärg och svart färg till dörrar och luckor. De var helt otroliga med Kjell Rapp i spetsen och där färgen hade en rykande åtgång. Kenneth Johansson ställde upp med lastmaskin och Rune Kask med traktor och kärra för att underlätta färgstrykningen på väggar mm. Tack vare er och våra egna seniorer, så var snart byggnaden vacker som en färgklick bland den grönskande naturen runt om. Vi i föreningen är tacksamma för den hjälp som ni gjorde. Rune Kask ställde upp med ett pizzakalas som uppskattades. Det var inte bara seniorerna från Klässbol som hjälpte till, vi har egna gubbar också från både hembygdsföreningen och visklubben  som kommer varje tisdag, men besättningen på båten fördubblades den här dagen. Fastän jag inte själv kan hjälpa till längre, så var det roligt att och höra så många kommentarer och skratt.

Ett stort tack till er alla som hjälpte oss med arbetet.

Nu ändrar vi det gamla namnet gubbdagis till seniordagis.

Vi träffas på hembygdsgården fortsättningsvis varje tisdag  klockan 9 . Kaffe i vanlig ordning fram på förmiddagen.

Bild 1 Kjell Gustafsson och Rolf Haglund

Bil 2 Delar va seniorerna som var med och målade logen, Kjell Rapp, Tomas Fors, Kjell Gustafsson, Haglund, Kenneth Johansson och Rolf Haglund

Bild 3 Pizzaparty, Rune ser till att alla blir nöjda

Logen