Kungsängens Folkdansgille  arrangerar Upplands-Bro kommuns största midsommarfirande vid Kungsängens hembygdsgård varje sommar. Gillets erfarna lekledare leder firandet runt midsommarstången och våra dansgrupper dansar uppvisning. Det finns grillade hamburgare och korv att köpa för hungriga besökare. För den fikasugna finns kaffe med hembakt dopp. För godissugna finns godispåsar! Passa på att spela på vårt chokladhjul och njut av en härlig dag vid hembygdsgården.

Programmet börjar traditionsenligt med gudstjänst och konsert i Kungsängens kyrka kl. 11.30. Därefter fortsätter firandet på hembygdsgården. Kl.12.00 öppnar kaffeservering, grill, lotterier och chokladhjul. Kl.13.00 paraderar vi med majstången från hembygdsgården till ängen strax bakom. Hjälp gärna till med stången! Däefter bli det ringdanslekar och uppträdanden. Genuint, traditionsrikt och folkligt!

Stockholms-Näs Hembygdsförening

Skapad av: Anders Walldén (2024-06-19 18:59:21) Kontakta föreningen