Vi är glada att kunna välkomna Er till vårt traditionella midsommarfirande och övriga sommarevenemang i vår vackra by. Sommaren är här och det är dags att fira tillsammans med dans, musik, kultur och gemenskap.

Midsommarfirande
På midsommarafton, den 21 juni, börjar vi dagen kl.10:00 med att klä midsommarstången i Amundseruds trädgård. Ta med blommor och så hjälps vi åt att klä stången. Kl. 14:00 startar dansen kring midsommarstången, ackompanjerad av levande musik från våra lokala talanger LP:S. Missa inte lotterier, tipspromenad och vårt café med kaffe, läsk, bullar, klengås samt korv med bröd. Vi försöker avrunda midsommarfirandet vid 16-tiden så att vi alla hinner hem för att fortsätta firandet.

Under sommaren kommer vi även att erbjuda en rad andra evenemang

• Friluftsgudstjänst söndag 23 juni Amundserud.
  • Musik i sommarkväll med LP:S lördag 6 juli 19.00.
  • Under en eftermiddag i juli, repris på förra årets, besök av mc-klubben GOODGUYS från Årjäng. Motorcyklar och mopeder samt kanske något mera kommer att kunna beskådas i Amundseruds trädgård. Hoppas på bättre väder i år. Datum inte bestämt.
  • Kulturvandring till Ekens minne någon dag i juli. Datum inte bestämt.
  • Musikeftermiddag lördag 10 augusti 17.00 då vi även i år har turen att få besök av Ränkarna.

Under alla våra evenemang är Amundseruds Café öppet och där kan man köpa fika samt korv med bröd.

Vi berättade i senaste brevet att hembygdsföreningen beviljats projektstöd, (Europeiska jordbruksfonden för landsbygdsutveckling). Det innebär att Amundserud kommer att få en välbehövlig uppgradering med installation av luftvärmepumpar, vilka redan är på plats och i augusti en avloppsanläggning. Detta betyder att vi snart kommer kunna erbjuda toaletter och värme i huset, vilket är en fantastisk förbättring.

Vi ser fram emot att fira sommaren med Er alla och hoppas att ni fortfarande stöttar föreningen genom att vara medlemmar.

Ta med familj och vänner och upplev gemenskapen och glädjen i Lennartsfors.

Välkomna!

Med varma sommarhälsningar
Styrelsen Trankils Hembygdsförening

Medlem 2024
Enskild 100:-. Familj 200:-.
Betala gärna via:
Bankgiro 5968–2294.
IBAN SE30 8000 0843 1905 3000 5917
Swish 123-466 95 11
OBS! När du betalar in medlemsavgiften för dig och din familj, skriv namn på er alla samt
födelseår på barn under 16 år samt en e-postadress för nyhetsutskick.
Får ni inte plats med uppgifterna vid inbetalningen så kan ni skicka vilka som ska vara medlemmar till vår e-postadress: [email protected]

På nedanstående länk kan ni läsa mera om evenemang i Årjängs kommun.

VISIT Värmland - Årjäng

Trankils Hembygdsförening