Imorgon (den 2 juli) så är det dags för vår byavandring i Bua. Start vid Västkustvallen kl. 14.00! Kostnad: 50 kr/person (för icke medlemmar i hembygdsföreningen). Betalning via Swish eller kontant

Vi vandrar i sedan genom gamla Bua by längs Bya bygata. Där berättar om gamla torp och gårdar samt om människorna som bodde i dessa. Vid gården ”Spektoras” så stannar vi för fika på en klippt gräsplätt. Så ta gärna med picknickfilt eller liknande att sitta på. Har kommer även finnas en utställning där ni kan läsa mer om gårdarna/torpen samt om laga skiftet i Bua.

Sträckan vi kommer att vandra är ca. 4 km och i stora delar barnvagnsvänlig. Det är bara vid sista torpet ”Kirstis” som vi besöker på vandringen där vi inte går på riktiga vägar, utan då på bredare grässtigar. På denna delen så går nog barnvagn bra, men det kan vara svårare med rullstol eller liknande.

Vi hälsar alla välkomna, och hoppas på fortsatt bra sommarväder på imorgon.

Värö-Stråvalla Hembygdsförening

Skapad av: Anders Larsson (2024-06-01 12:31:26) Kontakta föreningen